call-to

Kontakt

+48 532 626 248

Raport mfind został opublikowany jeszcze przed Świętami.  Warto się z nim zapoznać nie tylko dlatego, że jednym ze współtwórców jest Usability LAB. 😉

Ranking serwisów internetowych ubezpieczycieli direct w Polsce 2014 - Usability LAB
Ranking serwisów internetowych ubezpieczycieli direct w Polsce 2014

Specjaliści od badania użyteczności serwisów internetowych poddali ocenie 12 ubezpieczycieli direct. Witryny oceniano pod katem usability, szaty graficznej i komfortu związanego z eksploatacją serwisów. Najlepiej wypadła AXA Direct, najgorzej – Benefia24.

Dla współczesnych klientów wygoda zakupu online i poruszania się po serwisie internetowym to kluczowa kwestia, która w znacznym stopniu wpływa na to, czy klient dokona zakupu online. Ta wygoda powinna zwłaszcza dotyczyć takich produktów, jakimi są ubezpieczenia, czyli stosunkowo skomplikowanych. Zależy nam więc na tym, aby promując najwyższą jakość i użyteczność serwisów internetowych, zachęcać jak największą grupę osób do kupowania online. To się zwyczajnie opłaca. – stwierdził Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel porównywarki ubezpieczeń mfind.

A zatem badając, czy dana witryna spełnia standardy i wykorzystuje zasady user experience, serwisy oceniano w pięciu obszarach. Po pierwsze, o czym krótko wspomnieliśmy już we wstępie, czy strona posiada zrozumiałą architekturę informacji na stronie wejściowej i dobrze prowadzi na produkt (a zatem czy przechodzi test windowy). Po drugie, czy etykiety i opisy zamieszczone w formularzu są jasne. Po trzecie: jak prezentuje się ergonomia kontrastów czcionek? Po czwarte, czy serwis został zaprojektowany z uwzględnieniem RWD (responsive web design)? I wreszcie po piąte: czy serwis spełnienia zalecenia normy ISO dla formularzy, które jasno mówią, jak powinien wyglądać układ układu i formatowania pól i etykiet.

Powyższe wymagania niemal perfekcyjnie spełnia AXA Direct, która na 30 możliwych do zdobycia punktów zgromadziła 28. Eksperci od ux docenili serwis przede wszystkim za zrozumiale sformułowane informacje pomocnicze, czytelnie przygotowany formularz i zorientowanie na produkt. Grafikom natomiast podobała się nowoczesność strony i jej wiarygodność. Powyższych kryteriów nie spełnia Benefia24, która w zestawieniu z konkurencją prezentuje się po prostu amatorsko.

Pozostałe towarzystwa ubezpieczeniowe specjalizujące się w sprzedaży polis komunikacyjnych w kanale online, których serwisy wzięto pod lupę to: PZU, Allianz, Generali, MTU, Aviva, Link4, SKOK Ubezpieczenia, Proama, Liberty Ubezpieczenia oraz You Can Drive (należące do Ergo Hestii).

Raport można znaleźć TUTAJ.

Sprawdź też:

User experience i e-commerce konsulting dla TU Europa

User experience w e-commerce 2013

Polecane artykuły